Dobra karma
Počutje

Zdravje na udaru: sledi praznikov v telesu ostanejo več tednov

Barbara Tavčar Avtor: Barbara Tavčar, Master body inštruktor

Zdravje na udaru: sledi praznikov v telesu ostanejo več tednov Smo sredi praznikov, a kaj ko prazničnega razpoloženja ne zaznamujejo zgolj druženje s tebi dragimi ljudmi, obdarovanje in priprava najljubših in najbolj okusnih peciv.

krofi
Foto: dreamstime

Na žalost si, še posebno konec decembra, velikokrat odtegnemo tudi kakšno uro koristnega spanca ter pregrešimo z alkoholom in prekomernim vnosom težke hrane.
Neredno spanje, stres zaradi obilne in neuravnotežene prehrane tvoj organizem izčrpava.

Stanje in načrtovanje
Znanstveniki so namreč dokazali, da slabe navade med prazniki puščajo sledi v telesu še dva do tri tedne kasneje. Seveda je vse odvisno od tega, kakšno je tvoje trenutno zdravstveno stanje. Vsekakor pa velja opozoriti, da dlje trajajoče obremenjevanje vodi v kronično utrujenost.
Se zjutraj zbudiš energično ali nenaspano in utrujeno? Imaš občutek sključenosti in se težje vzravnaš? Se spopadaš z bolečimi sklepi in mišicami? Te ljudje, s katerimi si v stiku, izčrpavajo in imaš večino časa občutek, da se premalo posvečaš sebi? V kolikor na večino vprašanj odgovoriš z DA, potem nujno nekaj prazničnega časa nameni sebi in svojemu organizmu.
Po vsej verjetnosti so hormonalni, prebavni in živčni sistem že sedaj preobremenjeni. Nadihaj se, sprehodi se v naravo, objemi kakšno drevo in v miru naredi zaključek starega leta. Med načrtovanjem novih ciljev se vprašaj, kaj želiš doseči, kaj želiš spremeniti, kako se želiš v novem letu počutiti. Na ta način lahko ugotoviš, kaj ti ni bilo všeč in česa si enostavno ne želiš več. Ko vse to ozavestiš in sprejmeš, lahko načrtuješ korake, ki te bodo vodili k spremembi. Nato pa le pogumno stopi v novo leto – korak za korakom. Jaz vsako leto nekaj svojega časa namenim prav zaključevanju starega in načrtovanju novega.

Načrt za čim boljše počutje med prazničnimi dnevi
V PBS centru sledimo filozofiji zdravega načina življenja tekom celega leta. A včasih je preprosto potrebno umu in telesu omogočiti “pobeg” od poznanega. Zato ti v tokratnem članku ponujam načrt, kako svoje telo na praznične dni pripraviti in ga po obilnejši praznični hrani in prekratkih nočeh, zopet vrniti v ustaljene, zdrave tirnice.

6000 kalorij na silvestrovo
Vse s tekočino in hrano zaužite toksine, vse toksine, ki jih vdihneš ali čustveno “skriješ” v telo, se uskladiščijo v maščobne celice. Povprečni dnevni vnos med letom je med 2000 in 2500 kalorijami. Veš, da na sam božični ali silvestrski dan vnesemo tudi do 6000 kalorij, kar je trikrat več kot običajno? Ob tej številki te zagotovo ne čudi dejstvo, da se med prazniki lahko zrediš za 0,5 do 2,5 kilograma. Kaj torej lahko storiš, da bo tvoje počutje med prazniki na visokem nivoju?

Dihaj s polnimi pljuči
Oksigenacija pomaga pri izgorevanju in kalorični potrošnji. Pogosteje si privošči sprehod v naravo. Umirjen sprehod bo dobrodošel kakšno uro po vsakem obroku. V sam sprehod vključi ritmično globoko dihanje. Naj faza vdiha traja 7 enot, prav tako faza izdiha. Naredi 8 do 10 takih ponovitev in vse skupaj ponovi na vsakih 15 minut sprehoda. Tako učinkovito pomagaš svojemu prebavnemu sistemu in zmanjšaš utrujenost, ki lahko nastopi po obroku.

Povečaj vnos tekočine
Pij več vode kot običajno. S povečanim vnosom tekočine pospešiš čiščenje organizma. Priporočam ti toplo vodo kateri dodaš stisnjen sok limone ali kurkume. Kozarec tople vode si privošči tudi na tešče.

Izbiraj misli
Izogibaj se negativnim mislim. Zavedaj se, da v svoje življenje privlačiš dogodke in osebe s podobno vibracijo, kot je tvoja. Previdno izbiraj svoje misli. Težke (negativne) misli možgani interpretirajo kot največje stresorje in zato povečajo proizvodnjo stresnih hormonov. To je zadnje, kar rabiš tekom prazničnih dni.

Spanje
Poskrbi za kakovosten spanec. To pomeni, da se ponoči ne prebujaš, da spiš zadosti dolgo. A nikakor ne pretiravaj s prepoznim vstajanjem. Bolje, da si polurni spanec privoščiš v popoldanskem času.

Kako pa je z vajami
Po zajtrku sledijo jutranje vaje, ki vključujejo vzravnano sedenje in globoko dihanje. Dobrodošel bo kakšen počep za stimulacijo črevesja ter vaje v razkoraku. Jutranje vaje so namenjene povečanemu vnosu kisika, pred njimi popij kozarec tople limonade, po vajah pa si privošči bolj zdrav zajtrk.

žoga
slika ena
bt

V sedečem položaju na žogi ali stolu se popolnoma vzravnaj(prva slika). Vdihni bočno v svoj trup, z izdihom pa poskusi skrčiti mišice medeničnega dna ter mišice zadnjice. Zadrži ta položaj in v njem izvedi nekaj zaporednih vdihov in izdihov, nato mišice zadnjice popusti. Celoten proces ponovi 8-krat.

počep
slika dva
bt

Nato stojiš z nogami malenkost širše od širine svojih kolkov. Spusti se v globok počep (druga slika). V kolikor se ti med počepom pete dvignejo od površine jih z nečim podloži. V maksimalnem počepu popolnoma sprosti svoje telo. Dihaj trebušno, ne krči mišic medeničnega dna. Tekoče vdihe in izdihe izvajaj približno pol minute do minuto. Nato se počasi dvigni v stoječi položaj. Vaja bo pomagala pospešiti tvoj prebavni sistem.

V popoldanskem času, ko že pride do povečanega vnosa bolj težke hrane ali pa vsaj do količinsko prevelikega vnosa, je celoten prebavni sistem preobremenjen. Notranji filtri (ledvica in črevesje) tolikšne obremenitve ne zmorejo in kar naenkrat postanejo prava mala plinska bomba, ki si želi vetrove spuščati kjerkoli. V tem primeru priporočam tako imenovane celične vaje, ki bodo izboljšale tudi limfno pretočnost in pomagale razbremeniti notranje organe.

slika 3
slika tri
bt

Z vdihom težišče telesa premakni bolj na eno nogo – pokrčeno (tretja slika). Z drugo nogo odrsaj v stran. Z izdihom se vrni v osnovni položaj, za piko na i lahko ob prinoženju narediš tudi majhen poskok, ki bo še bolj stimuliral tvoj limfni pretok. Na vsako stran priporočam 6 do 8 ponovitev.

Z večerno vajo pa pripomoreš k boljši absorbciji mikroelementov, zato ti jo priporočam pred spanjem.

slika štiri
slika štiri
bt

Zavzemi položaj, ki je prikazan na četrti sliki. Tvoje roke aktivno pritisni ob površino ter čim bolj približaj lopatici. Z vdihom dvigni svoje telo v prikazani položaj in popolnoma “odpri” dvignjeno nogo v kolku. Z izdihom nogo zapri ter počasi telo spuščaj do podlage. Vajo ponovi 6-krat na vsako stran.

Preizkusi prikazane vaje že danes. Nato pa te povabim, da jih izvajaš vsakodnevno do konca prazničnih dni. Sporoči, kako ti gre. V kolikor imaš pri izvajanju vaj kakšne težave, mi piši. Vaje so resnično učinkovite in pomagajo organizmu, da se ne preobremeni. Naj bodo tokratni prazniki resnično v užitek.

Podobna vsebina:

9 telesnih bolečin, ki so povezane s čustvi: če vas bolijo rame ...


Barbara Tavčar

Barbara Tavčar

Master body inštruktor

Športu in gibanju sem predana že celo življenje. Življenjske situacije me učijo, da je najboljša pot takrat, ko uspem poslušati in slišati svoje srce. Verjamem, da mi to vedno bolje uspeva. Kot bivša tekačica na smučkah sem dobila vpogled v vrhunski šport in odrekanje, ki je njegov del. Kasneje, v času šolanja, sem bila kot vaditelj predana raznim skupinskim vadbam. Ko se oziram na svojo prehojeno pot, mi je jasno, da je bil šport ves čas moj "filter", sito, skozi katerega sem včasih bolj včasih manj uspešno ločevala sebe in svoje bistvo od tistega, kar me omejuje in ne dovoljuje, da bi zaživela svoje poslanstvo.

Leta 2003 sem se preko inovatorke body tehnike Ane – Marije Jagodic Rukavina prvič srečala s to prakso, ki mi je spremenila življenje in leto kasneje sem na tem področju stopila na samostojno pot. To so bili tudi začetki prvega franšiznega studia body tehnike pri nas, ki po 15 letih še vedno ostaja edini, jaz pa sem postala "ambasardoka" body tehnike v Sloveniji. Verjamem, da se predanost in ljubezen do tehnike kaže v neizmerni energiji in želji pomagati vsakemu posamezniku. Body tehnika zame ni le vadba, nikakor ni služba, zagotovo pa je način življenja. Konstantna rast, vlaganje v znanje, strokovnost in ljubezen do gibanja so še danes prisotni in tudi razlog, da že nekaj let nisem le v vlogi body inštruktorja ter lastnice franšiznega centra, temveč tudi v vlogi master body inštruktorice ter predavatelja, ki v okviru Kineziološke šole body tehnike v Zagrebu, skrbim za mlajše generacije body inštruktorjev.

Moje delo lahko spremljate na: PBS center športne odličnosti Kranj in Ljubljana, barbara@bodytehnika.si, www.bodytehnika.si ali na https://www.facebook.com/bodytehnika/