Dobra karma
Počutje

To je medij, ki nam omogoča življenje na tem planetu: voda

Barbara Tavčar Avtor: Barbara Tavčar, Master body inštruktor

Morska voda spodbudi procese detoksikacije organizma in pripomore k močnejšemu in odzivnejšemu imunskemu sistemu, ki ga je v tem času nujno podpreti

morje
Foto: Profimedia

Vsak letni čas ima svoj čar, a med vsemi je meni najljubše poletje. Obožujem vodo, predvsem morje.

Vsakič, ko sem v stiku z morjem, me napolni z mirnostjo, njegova moč s strahospoštovanjem, plavanje v vodi me sprosti, prepuščanje in lebdenje je vsakič znova meditatitvna izkušnja. Zato je plavanje in igranje v vodi (ali pa le gledanje v morsko obzorje s kopnega ali jadrnice) zame neka oblika meditacije, s katero prakticiram čuječnostjo. Takrat sem zlahka prisotna in osredotočena na sedanji trenutek.

In še nekaj: morska voda je po svoji sestavi podobna celičnini. Nekajminutno plavanje ali kakršnokoli gibanje v morski vodi bo močno spodbudilo detoksikacijske procese v organizmu. Ravno to pa v tem obdobju, glede na nekajmesečno koronapresenečenje in pričakovan drugi val, potrebujemo. Močen organizem, v katerem vsi organi in sistemi igrajo uigrano. 

Ne pravijo zaman, da morska voda vzpodbudi "zdravljenje" na vseh nivojih, zato priporočam, da morje čim bolj izkoristite ne le za plavanje, temveč tudi ciljno gibanje. 

PREPUŠČANJE

Med plavanjem se vračamo k vodi, ki nam je predstavljala varno okolje celotno prednatalno obdobje.

Voda je medij, ki nam omogoča življenje na tem planetu, in nikakor ne pozabi, da se je tvoj razvoj začel v vodi. Četudi si med tistimi, ki se v vodi ne počutijo dobro kot ribe, ampak ti je nelagodno ali te je celo strah – tudi za temi občutki se skriva odgovor, zakaj se ti to dogaja. Slednji leži v prednatalnem razvoju ter v prvih letih tvojega življenja.

Nekatere raziskave trdijo, da so se naši možgani kot celoten živčni sistem razvijali z vpijanjem vseh informacij iz vode. Tudi vse materine misli, čustva ter občutke je ta super vpijajoča struktura vezala nase in prek nje tudi na nas – celih devet mesecev, ki smo jih preživeli v maminem trebuhu. Torej, ko je tvoje telo potopljeno v vodi, zaradi sprostitve sklepov in mišic podoživljaš občutke »plavanja« v maminem trebuhu. Ko se telo v vodi sprošča, se sproščajo tudi fizične blokade, do nas pa lažje dospejo informacije iz podzavesti.

Čim več bodi v vodi in se na ta način očisti zablokiranih čustev ter dopusti, da se s pomočjo prepuščanja vodi spodbudi zdravljenje fizičnega, čustvenega, mentalnega in duhovnega telesa. Prav zato je pomembno prepuščanje. Poskusi se vodi prepustiti in v njej popolnoma sprostiti. 

ŠTEVILNA IZBOLJŠANJA

Približno 70 odstotkov našega organizma predstavlja voda. Ob rojstvu je odstotek vode večji, s staranjem se manjša, zato izgubljamo tudi svojo vitalnost. Vsi si želimo biti zdravi, je tako? Izkoristi poletje in možnost plavanja ter igranja v vodi.

Ko se potopiš v vodo, se izboljša cirkulacija krvi in limfe, kar izboljša delovanje imunskega sistema, krepita se krvožilni ter dihalni sistem in izboljša kakovost dihanja. Razbremenijo se tudi srčna mišica in vsi sklepi, vse skupaj pa deluje tudi na hitrejšo obnovitev telesa. V vsakem trenutku na nas deluje sila gravitacije, z napačnim položajem telesa, pretiranim sedenjem, staranjem in podobno je njen vpliv še večji – posledice gravitacije se ne vidijo samo na upadli, viseči koži, slabi in zgrbljeni telesni drži, spuščenem stopalu – gravitirajo tudi notranji organi.

Upor sili gravitacije izvaja tudi hidrostatični tlak. Ko smo v vertikalnem položaju v vodi, ko v njej hodimo in telovadimo, potiska tlak vse telesne tekočine in organe navzgor, proti sili gravitacije. Naš izdih je zato globlji, posledično tudi vdih, in kri se lažje vrača k srcu. Za srce pa ta proces pomeni manjšo porabo energije in razbremenitev.

VPLIV NA HRBTENICO

Velikokrat slišim, da je vadba v vodi povsem varna, saj se v njej počutimo lažji in so poškodbe praktično nemogoče. Zaradi upora vode se obremenitev na sklepe (na primer na hrbtenico) pravilneje razporedi, mišice se optimalno krepijo in stabilizirajo. Tudi medvretenčni prostori se malenkost povečajo, zmanjša se napetost preobremenjenih mišic vzdolž hrbtenice. No, pretiravanje tudi tukaj ni dobrodošlo. Ravno zaradi občutka, da nam voda odvzame težo telesa, mora biti njegova kontrola toliko večja. Torej vedno, ko v vodi telovadiš, pozornost usmeri na kakovost izvedbe. Za začetek bodo zadostovale nezapletene vaje ter naravne kretnje, kot so poskakovanje, kroženje z rokami, hoja, tek po vodi in podobno.

PLAVANJE

Dobro se je zavedati, da plavanje ni rešitev za vse težave. To še posebno velja v primeru fizičnih omejitev. Še enkrat poudarjam, da so vertikalen položaj telesa, lahki zamahi ter naravna gibanja (na primer korakanje, tek ...) čudodelno zdravilo za tvoj organizem. Pri vajah poskusi čim bolj nadzirati pravilen položaj telesa. Za dober nadzor pa najprej osvoji pravilno gibanje na suhem. 

Podobna vsebina:

Dejstvo je, da si vibracijo delimo z Zemljo ...


Barbara Tavčar

Barbara Tavčar

Master body inštruktor

Športu in gibanju sem predana že celo življenje. Življenjske situacije me učijo, da je najboljša pot takrat, ko uspem poslušati in slišati svoje srce. Verjamem, da mi to vedno bolje uspeva. Kot bivša tekačica na smučkah sem dobila vpogled v vrhunski šport in odrekanje, ki je njegov del. Kasneje, v času šolanja, sem bila kot vaditelj predana raznim skupinskim vadbam. Ko se oziram na svojo prehojeno pot, mi je jasno, da je bil šport ves čas moj "filter", sito, skozi katerega sem včasih bolj včasih manj uspešno ločevala sebe in svoje bistvo od tistega, kar me omejuje in ne dovoljuje, da bi zaživela svoje poslanstvo.

Leta 2003 sem se preko inovatorke body tehnike Ane – Marije Jagodic Rukavina prvič srečala s to prakso, ki mi je spremenila življenje in leto kasneje sem na tem področju stopila na samostojno pot. To so bili tudi začetki prvega franšiznega studia body tehnike pri nas, ki po 15 letih še vedno ostaja edini, jaz pa sem postala "ambasardoka" body tehnike v Sloveniji. Verjamem, da se predanost in ljubezen do tehnike kaže v neizmerni energiji in želji pomagati vsakemu posamezniku. Body tehnika zame ni le vadba, nikakor ni služba, zagotovo pa je način življenja. Konstantna rast, vlaganje v znanje, strokovnost in ljubezen do gibanja so še danes prisotni in tudi razlog, da že nekaj let nisem le v vlogi body inštruktorja ter lastnice franšiznega centra, temveč tudi v vlogi master body inštruktorice ter predavatelja, ki v okviru Kineziološke šole body tehnike v Zagrebu, skrbim za mlajše generacije body inštruktorjev.

Moje delo lahko spremljate na: PBS center športne odličnosti Kranj in Ljubljana, barbara@bodytehnika.si, www.bodytehnika.si ali na https://www.facebook.com/bodytehnika/