Dobra karma
Počutje

To je medij, ki nam omogoča življenje na tem planetu: voda

Avtor: Barbara Tavčar, body master inštruktorica

Morska voda spodbudi procese detoksikacije organizma in pripomore k močnejšemu in odzivnejšemu imunskemu sistemu, ki ga je v tem času nujno podpreti

morje
Foto: Profimedia

Vsak letni čas ima svoj čar, a med vsemi je meni najljubše poletje. Obožujem vodo, predvsem morje.

Vsakič, ko sem v stiku z morjem, me napolni z mirnostjo, njegova moč s strahospoštovanjem, plavanje v vodi me sprosti, prepuščanje in lebdenje je vsakič znova meditatitvna izkušnja. Zato je plavanje in igranje v vodi (ali pa le gledanje v morsko obzorje s kopnega ali jadrnice) zame neka oblika meditacije, s katero prakticiram čuječnostjo. Takrat sem zlahka prisotna in osredotočena na sedanji trenutek.

In še nekaj: morska voda je po svoji sestavi podobna celičnini. Nekajminutno plavanje ali kakršnokoli gibanje v morski vodi bo močno spodbudilo detoksikacijske procese v organizmu. Ravno to pa v tem obdobju, glede na nekajmesečno koronapresenečenje in pričakovan drugi val, potrebujemo. Močen organizem, v katerem vsi organi in sistemi igrajo uigrano. 

Ne pravijo zaman, da morska voda vzpodbudi "zdravljenje" na vseh nivojih, zato priporočam, da morje čim bolj izkoristite ne le za plavanje, temveč tudi ciljno gibanje. 

PREPUŠČANJE

Med plavanjem se vračamo k vodi, ki nam je predstavljala varno okolje celotno prednatalno obdobje.

Voda je medij, ki nam omogoča življenje na tem planetu, in nikakor ne pozabi, da se je tvoj razvoj začel v vodi. Četudi si med tistimi, ki se v vodi ne počutijo dobro kot ribe, ampak ti je nelagodno ali te je celo strah – tudi za temi občutki se skriva odgovor, zakaj se ti to dogaja. Slednji leži v prednatalnem razvoju ter v prvih letih tvojega življenja.

Nekatere raziskave trdijo, da so se naši možgani kot celoten živčni sistem razvijali z vpijanjem vseh informacij iz vode. Tudi vse materine misli, čustva ter občutke je ta super vpijajoča struktura vezala nase in prek nje tudi na nas – celih devet mesecev, ki smo jih preživeli v maminem trebuhu. Torej, ko je tvoje telo potopljeno v vodi, zaradi sprostitve sklepov in mišic podoživljaš občutke »plavanja« v maminem trebuhu. Ko se telo v vodi sprošča, se sproščajo tudi fizične blokade, do nas pa lažje dospejo informacije iz podzavesti.

Čim več bodi v vodi in se na ta način očisti zablokiranih čustev ter dopusti, da se s pomočjo prepuščanja vodi spodbudi zdravljenje fizičnega, čustvenega, mentalnega in duhovnega telesa. Prav zato je pomembno prepuščanje. Poskusi se vodi prepustiti in v njej popolnoma sprostiti. 

ŠTEVILNA IZBOLJŠANJA

Približno 70 odstotkov našega organizma predstavlja voda. Ob rojstvu je odstotek vode večji, s staranjem se manjša, zato izgubljamo tudi svojo vitalnost. Vsi si želimo biti zdravi, je tako? Izkoristi poletje in možnost plavanja ter igranja v vodi.

Ko se potopiš v vodo, se izboljša cirkulacija krvi in limfe, kar izboljša delovanje imunskega sistema, krepita se krvožilni ter dihalni sistem in izboljša kakovost dihanja. Razbremenijo se tudi srčna mišica in vsi sklepi, vse skupaj pa deluje tudi na hitrejšo obnovitev telesa. V vsakem trenutku na nas deluje sila gravitacije, z napačnim položajem telesa, pretiranim sedenjem, staranjem in podobno je njen vpliv še večji – posledice gravitacije se ne vidijo samo na upadli, viseči koži, slabi in zgrbljeni telesni drži, spuščenem stopalu – gravitirajo tudi notranji organi.

Upor sili gravitacije izvaja tudi hidrostatični tlak. Ko smo v vertikalnem položaju v vodi, ko v njej hodimo in telovadimo, potiska tlak vse telesne tekočine in organe navzgor, proti sili gravitacije. Naš izdih je zato globlji, posledično tudi vdih, in kri se lažje vrača k srcu. Za srce pa ta proces pomeni manjšo porabo energije in razbremenitev.

VPLIV NA HRBTENICO

Velikokrat slišim, da je vadba v vodi povsem varna, saj se v njej počutimo lažji in so poškodbe praktično nemogoče. Zaradi upora vode se obremenitev na sklepe (na primer na hrbtenico) pravilneje razporedi, mišice se optimalno krepijo in stabilizirajo. Tudi medvretenčni prostori se malenkost povečajo, zmanjša se napetost preobremenjenih mišic vzdolž hrbtenice. No, pretiravanje tudi tukaj ni dobrodošlo. Ravno zaradi občutka, da nam voda odvzame težo telesa, mora biti njegova kontrola toliko večja. Torej vedno, ko v vodi telovadiš, pozornost usmeri na kakovost izvedbe. Za začetek bodo zadostovale nezapletene vaje ter naravne kretnje, kot so poskakovanje, kroženje z rokami, hoja, tek po vodi in podobno.

PLAVANJE

Dobro se je zavedati, da plavanje ni rešitev za vse težave. To še posebno velja v primeru fizičnih omejitev. Še enkrat poudarjam, da so vertikalen položaj telesa, lahki zamahi ter naravna gibanja (na primer korakanje, tek ...) čudodelno zdravilo za tvoj organizem. Pri vajah poskusi čim bolj nadzirati pravilen položaj telesa. Za dober nadzor pa najprej osvoji pravilno gibanje na suhem. 

Podobna vsebina:

Dejstvo je, da si vibracijo delimo z Zemljo ...