Dobra karma
Počutje

Spoznajte hrano, ki stres spodbuja in drugo, ki ga omili

Alja Dimic Avtor: Alja Dimic, certificirana prehranska terapevtka

Stres je eden glavnih dejavnikov in povzročiteljev številnih bolezni, saj močno obremenjuje našo lastno obrambo imunskega sistema.

paprika
Foto: dreamstime

Na žalost je stres postal naš vsakdanji spremljevalec, zato je na nas, da vzamemo stvari v svoje roke in telesu s pravilno hrano pomagamo, da ga lažje prenese.


Katera hrana stres še dodatno spodbuja?
• Visokokalorična in predelana hrana
• Sladkorji
• Sladkarije
• Izdelki z nič maščob
• Predelana žita
• Kofein
• Nikotin
• Alkohol
• Svinjina, drobovina, predelane mesnine, salame…
• Hitro pripravljena hrana


In katera hrana pomaga, da stres čim manj obremeni naše telo?
Oreščki, stročnice in semena
Oreščki in stročnice na stres in stresne situacije zelo dobro delujejo, saj vsebujejo obilico B vitaminov, ki ohranjajo zdravo delovanje nevrotransmitorjev ter pomagajo pri obvladovanju stresa, kot pravi dr. Ellen Albertson, psihologinja v Vermontu.
Oreščki vsebujejo veliko hranil, ki optimizirajo delovanje nadledvičnih žlez
Ključnega pomena je tudi kalcij, ki ga vsebujejo, saj zmanjšuje oz. uravnava krvni tlak ter zmanjšuje vpliv stresa na srce.
Paprika
Paprike imajo približno 2 krat toliko C vitamina kot pomaranče, visoki odmerki C vitamina pa optimizirajo delovanje nadledvične žleze ter ohranjajo nivo stresa v normalnih mejah.
Omega 3 maščobe
Omega 3 maščobe, še posebno EPA in DHA maščobni kislini, so obvezne za dobro delovanje nadledvične žleze in uravnan odziv na stres.
Omega 3 maščobe so za delovanje nadledvičnih žlez nujno potrebne
V študiji na možganih so dokazali, da dnevno prejemanje epa in dha maščobnih kislin, za kar 20% zmanjša anksioznost.
Uživajte jih v hladno stiskanih oljih in divjih ribah.
Špinača
Špinača je bogata z magnezijem, s študijo pa so dokazali, da imajo ljudje z malo magnezija višji C reaktivni protein, ki nakazuje na vnetja. Prav tako višje stopnje CRP ja višajo vrednost obolenj za depresijo. Magnezij pomaga uravnati kortizol in ker se ob stresni situaciji magnezij iz telesa izčrpa, ga v primerih daljših stresorjev, dodajte.
Prosena in ovsena kaša
Topla prosena ali ovsena kaša dobro vplivata na psihofizično počutje ter spodbujata nastajanje serotonina, srečnega hormona. Prečiščeni ogljikovi hidrati pa imajo ravno nasproten učinek. Kompleksni ogljikovi hidrati, ki raven sladkorja v krvi dvigujejo počasi, pa so zaželeni, vedno v prvi polovici dneva.
Kamilični čaj
Študija na univerzi v Londonu je dokazala, da imajo tisti, ki pijejo čaj, nižje ravni kortizola kot tisti, ki pijejo kavo, saj kofein stresni odziv telesa še dodatno spodbudi.
Pijte zeliščne čaje in ne pravih. Čaji, kot so kamilica, meta, ingver, komarček in janež, zelo pomirjujoče delujejo na celotno telo.


Alja Dimic

Alja Dimic

certificirana prehranska terapevtka

Od svojega 20. leta se zanimam za povezavo med prehrano in zdravjem, o tem, kako delujejo hormoni in o tem, kako vse to vpliva na naše počutje in izgled, zakaj nastanejo rakave celice in kaj vse botruje k temu, da se prerazmnožijo, od česa vse je odvisno, da se imunski sistem poruši in dopusti, da patogeni prevzamejo naše telo …

Zakaj me vse to zanima, zakaj se raje ne zanimam za rože, živali ali oblačila? Morda zato, ker sem se že v zgodnjih najstniških letih srečala s hormonskimi težavami in z zdravljenjem s hormoni, ki so se skozi leta stopnjevale do uradne prezgodnje menopavze, predrakavih sprememb na jajčnikih in materničnemu vratu, do palpitacij srca, nihanja razpoloženja, izpadanja las in napihnjenosti ter do kasnejše izjemno povišane vrednosti kortizola s kasnejšim popolnim padcem, diagnoza huda preobremenitev ter do dveh hujših bakterijskih pljučnic v enemu letu, do plevralnega izliva v pljučih, pa do izgube 1/3 las, do avtoimune diagnoze alopecia areata ... in ja, še kaj bi se našlo ...v vsemu temu pa sem spontano in naravno zanosila, kljub temu, da sem bila naročena na prvi posvet umetne zanositve.

Kljub rednim obiskom uradnega zdravstva pri nas in kljub jemanju vseh vrst hormonov, kortikosteroidov in antibiotikov, terapije niso odobrile želenih rezultatov, moje razpoloženje je nihalo, želja po sladkem je bila velika in težav ni bilo konec. Verjetno je usoda tako hotela, da sem v zgodnjih 20. letih odpotovala v Ameriko, delat v Las Vegas in v Los Angeles, kjer sem ironično, sredi največjega blišča in bogastva, spoznala eno svetovno najbolj priznanih strokovnjakinj na področju ženskega zdravja in hormonov, dr. Christiane Northrup, ki mi je odprla oči ... kljub svoji ekonomski izobrazbi sem se najprej vpisala na znano oregonsko šolo NCNM, kjer sem se najprej šolala za prehranskega terapevta, kasneje pa vedno bolj v smeri hormonskega ravnovesja v povezavi s prehrano. Pot me je nato vodila v Los Angeles na Hawthorn University, kjer sem se izobraževala za holistic nutritionist, obiskovala sem svetovno priznane tečaje in seminarje na A4M, kjer predavajo največji strokovnjaki na svetu s področja hormonskega zdravja. Izobraževanje sem nadaljevala na eni izmed najbolj priznanih klinik na svetu, Paracelsus, kjer zdravijo na holističen način, nato me je pot vodila na nemško zasebno kliniko Marinus Am Sein, nisem izpustila niti znane Gersonove klinike, pa tudi ne 3E Budwigovega centra v Nemčiji, kjer zdravijo najhujše oblike raka in italijanske klinike, kjer zdravijo z ozonom in sodo bikarbono, učila pa sem se tudi na kliniki v Kolnu, kjer zdravijo s konopljo. Sodelujem s priznanimi strokovnjaki iz tujine in iz Slovenije ter sem soustanoviteljica holistične klinike v Ljubljani, pod okriljem katere delujejo ginekologi, onkologi in drugi specialisti, ki nudijo različne preglede in individualno prilagojene terapije. Vodim zdravo trgovinico, vsak dan pa spremljam bolnike in jim svetujem glede prehrane, prehranskih dopolnil in jih usmerjam k številnim specialistom, s katerimi sodelujem. In še to: danes imam polno glavo las, naravno spočetega 4 letnega sinčka in nobenih zdravil.