Dobra karma
Počutje

Resnica o strahu: je kot prošnja nečemu, česar si ne želimo

Avtor: Danica Lončarič, NLP coach

Človek se rodi z dvema prirojenima strahovoma, strahom pred padcem in strahom pred glasnim hrupom, vse ostalo je priučeno.

ženska
Foto: profimedia

Strah nas ohromi, nam odvzame motivacijo in nam prepreči uspeh, torej ga nikar ne stopnjujte in hranite s svojimi mislimi. Vaše misli so vaša energija – in kamor jo odlagate, tam se njena moč veča.

NLP coachi poznamo kar nekaj tehnik, s katerimi odpravimo strahove ali celo travme. Te tehnike mora uporabiti licenciran NLP coach z izkušnjami, saj je za večje travme potrebno opraviti temeljit pogovor s klientom in ugotoviti, od kje točno izvira travma ter jo nadomestiti s pozitivnimi »slikami«, torej pozitivnimi mislimi. Včasih je za odpravo strahu dovolj že samo eno svetovanje, včasih pa je potrebno kakšno svetovanje več. Vendar dosti lahko storite tudi sami. S preprostimi vajami lahko odpravite strah, živite nemoteno in sproščeno ter uspešno dosegate svoje cilje.

BODITE SPREMEMBA

Prvi korak, ki vam ga svetujem, je, da se znebite vseh negativnih motilcev, ki v vas prebujajo negativne emocije ali celo strahove: ne berite črne kronike in ne poslušajte negativnih novic, izogibajte se negativnemu pogovoru oziroma zamenjajte tematike klepeta z znanci in sodelavci ter se posvetite zabavnim temam. Danes veliko ljudi »jamra«, vi pa bodite sprememba v okolici. Začnite na primer s hvaležnostjo za vse dano. Ali pa pri sogovorniku vsakič poiščite nekaj dobrega in tudi iz njegove negativne izkušnje izluščite pozitivno namero.

Naslednji korak je lahko blokiranje vaših negativnih misli. Poiščite nadomestilo, ki bo zaustavilo vsako slabo misel. Blokiranje lahko uporabite tudi ob neprijetnih pogovorih, saj niste dolžni poslušati vseh slabih novic sodelavcev in prijateljev.

VAŠA SREČNA MISEL

Pomislite na nekaj, kar vas osrečuje in sprošča. Zaprite oči in usmerite misli na tisto, kar v vas prebudi lepe občutke? Nekateri moji klienti pomislijo na sončni vzhod ali pa na šumenje morja, mogoče pogled na zeleno pokrajino ali na najljubšo cvetlico. Vsekakor si izberite nekaj »nevtralnega«, saj mora biti misel lepa in sproščujoča.

In zdaj vadite! Vsakič, ko se v vaših možganih aktivira negativna misel ali strah, jo zaustavite in blokirajte z vašo pozitivno mislijo, lahko ji rečete tudi »moja srečna misel«. Toliko časa razmišljajte o vaši srečni misli, da jo lahko dejansko vidite ali celo začutite. Če si lahko predstavljate še vonj ali okus, morda celo zvok, bo vaša srečna misel toliko močnejša.

Vadite redno in vedno spremljajte svoje misli - ker vi ste tisti, ki morate kontrolirati svoje misli in ne one vas.