Počutje

Odgovorni ste za več, kot si mislite ... in to je dobro!

Avtor: Tina Hočevar, osebno srečanje: 040 309 304

Kolikokrat se vam zgodi, da krivite nekoga drugega, ko gredo stvari narobe? Ste na primer sredi kuhe, ko vas partner zmoti z vprašanjem in hrana se vam prismodi. Kriv je seveda tisti, ki vas je zmotil v neprimernem trenutku.

ženska
Foto: pixabay

Ali pa nekdo pred vami vozi tako počasi, da zato zamudite službo. Seveda damo krivdo na to osebo. Ali pa vas nekdo priganja, da pohitite, vi res začnete hiteti in nato v naglici razbijete dragoceno vazo. Vam je poznano? :)

Vsi imam to izkušnjo, da smo krivili nekoga za nekaj, kar se nam je zgodilo.
Če smo zares pozorni, bomo hitro ugotovili, da to počnemo celo večkrat, kot si mislimo, celo pri majhnih vsakodnevnih situacijah.

Predajanje moči

Seveda, to počnemo zato, ker je velikokrat lažje preložiti krivdo na nekoga drugega, biti jezen na drugo osebo, kot prevzeti odgovornost za svoja dejanja. A s tem, ko krivimo nekoga drugega, damo tej osebi tudi moč in odgovornost za naše počutje. Kar pomeni, da damo našo srečo in veselje v roke tistemu, ki ga krivimo. Kar pa nam seveda na dolgi rok ne prinese zadovoljstva, saj damo kontrolo za naše počutje nekomu izven nas.
Želela bi poudariti, da tukaj ne govorim o hudih in travmatičnih izkušnjah, skozi katere ste morda šli, in katerih posledice so dolgotrajne in za katere nikakor ne najdete odgovornosti pri sebi. Teh stvari se je potrebno lotiti veliko globlje in sistematično.
Tukaj govorim o vsakodnevnih situacijah, v katerih nezavedno dajete kontrolo drugim in se posledično ne počutite dobro. Že danes lahko naredite nekaj, da začnete spreminjati vaše odzivanje na okolico.
Ljudje smo čustvena bitja in čustveni odzivi tistih okoli nas nas velikokrat povzročijo, da začnemo reagirati podobno. Želela bi deliti dve stvari, ki se jih poskusite zavedati naslednjič, ko boste v situaciji, kjer bi želeli kriviti nekoga za nekaj, kar se vam je zgodilo:
1. Ne dovolite si, da vas drugi povlečejo v svoje zgodbe: preden odreagirate, ozavestite, kaj počnete ta trenutek in kaj potrebujete. Bolj kot boste v miru, bolj boste lahko odreagirali v skladu z vašimi potrebami, zato je tako pomembno delati na sebi in na tem, da ste čim bolj v danem trenutku. Recimo: če ste sredi kuhe, se ne boste javili na telefon, ali pa boste povedali partnerju ali partnerki, da se boste pogovorili čez nekaj minut. Če vas nekdo priganja, da pohitite, je pomembno, da se vi sami umirite, saj če boste hiteli in zato nekaj razbili, bo to vseeno vaša krivda in odgovornost, saj ste bili vi neprevidni, ker ste hiteli, ker ste podlegli pritiskom nekoga drugega. Ni nekdo drug kriv, ker vas priganja, vsak ima svoje potrebe in jih izraža. A pomembno je, da se vi poskušate zavedati posledic vašega hitenja, ter se umirite. Torej, kako boste odreagirali, je v vaših rokah.
2. Začnite prevzemati odgovornost za svoja dejanja: če se vam je zgodilo, da ste na primer hiteli in razbili vazo, se vprašajte, kaj lahko naredite naslednjič drugače. Če boste krivili drugo osebo, ker vas je priganjala, boste tudi drugič v milosti ali nemilosti te osebe. Če pa se zavedate, da lahko vi naredite nekaj drugače, s tem vzamete moč nazaj v svoje roke. Naslednjič poskušate ostati bolj v miru in osredotočeni. To, da boste prevzeli odgovornost za razbito vazo, vam bo čez čas dalo občutek moči in kontrole in ne boste žrtev situacije, saj se boste začeli zavedati, da lahko vi z vašim odzivom na okolico vplivate na to, kaj se bo zgodilo naslednjič. To ne pomeni, da bodite jezni nase namesto na osebo, ki vas je priganjala, ampak da se zavedajte, kaj lahko drugič naredite drugače in to tudi poskušate.

Včasih vam bo uspelo, včasih ne. A bolj kot boste delali na tem, bolj se boste zavedali, da imate več moči, kot ste si kadarkoli mislili.

Podobna vsebina: Če s težavo rečete NE, je tu rešitev za vas