Dobra karma
Počutje

Kaj storiti, preden se odpravite na sprehod?

Barbara Tavčar Avtor: Barbara Tavčar, Master body inštruktor

Ste se kdaj vprašali, koliko časa v dnevu preživite v zaprtem prostoru? Raziskave na Oxfordski univerzi so pokazale, da mislimo, da v zaprtih prostorih preživimo 66% svojega časa, v resnici pa smo za štirimi stenami kar 90% svojega časa.

sprehod zima
Foto: Profimedia

Le kdaj smo se iz bitja, ki je bilo ustvarjeno za gibanje (na prostem) prelevili v bitja, ki večina časa preživijo v zaprtem prostoru ter v sedečem položaju?
Naši predniki so na odprtem preživeli do 90% svojega življenja, medtem ko sodobni človek na zraku preživi zgolj 10% svojega časa. Poleti se ta odstotek dvigne, a še vedno ostaja majhen.

Pomembno je razumeti, da moramo za zadovoljivo psihofizično zdravje, izkoristiti vsak razpoložljivi trenutek in ga preživeti v naravi, napolniti svoja pljuča s kisikom. Pomanjkanje kisika vodi v razdražljiva stanja, padec koncentracije, nestrpnost in seveda posledično v slabo počutje in bolezen. Ste vedeli, da se kar 8 od 10 ljudi ne zaveda, da je zrak v zaprtih prostorih tudi do 5xkrat slabši kot na prostem? Priporočam vam, da se vsak dan odpravite na sprehod v naravo, če je le možno v gozd ali v bližino vode. V takšnih okoljih je povečana količina negativnih ionov, ki ugodno vplivajo na naš organizem, posebno na naša pljuča in celoten dihalni sistem.

Znanstvene raziskave zadnjih desetletij vse bolj jasno kažejo na negativne vplive, ki jih ima sodobno sedeče življenje v zaprtih prostorih. Omejena količina svežega zraka in dnevne svetlobe lahko negativno vplivata na razpoloženje, spanje in učinkovitost, v nezdravih zaprtih prostorih pa trpi tudi naš dihalni sistem. Življenje v zaprtih prostorih tudi moti naš naravni cirkadiani ritem (to je notranja biološka ura), kar pa močno vpliva na kakovost spanja in na splošno počutje in zdravje.

Sama sem mnenja, da se moramo tako kot posamezniki, kot tudi družba zavedati, kako velik razkorak je v našem mišljenju o tem, kako živimo in dejstvom, kako v resnici živimo.
Kronobiolog Till Roenneberg je ugotovil, da povprečno ljudje na običajen dan zunaj preživijo le 15 minut. Naj bo ta prispevek vaša motivacija, da to zaskrbljujočo številko premaknemo v bolj pozitivno smer.

Nasveti, ki jih je smiselno vključiti v svojo dnevno rutino gibanja na prostem:
• Predno zamenjate poslovno obutev za športno obvezno prebudite svoja stopala. Posebno v hladnejših dneh si zaslužijo večjo pozornost. Na tej povezavi si lahko ogledate poseben protokol, ki ga priporočam pred aktivnostmi na prostem, z njim pa boste olajšali delo tudi svojemu srcu in pljučem)
• Da ni neprimernega vremena, ampak le neprimerna oblačila, vemo vsi. Oblecite se večslojno, prav tako ne pozabite na ustrezno hidracijo
• Najbolj zdrava ciklična aktivnost, ki vpliva na celotno telo, je hoja. V primeru, da bo ta čim bolj pravilna, bo pomagala obnavljati vaš organizem na vseh nivojih. Hodite vzravnano, ne pozabite na konstantno pozorno dihanje, dolžino koraka, roki pa naj ne počivajo v žepih, temveč nihajo ob telesu
• Prepustite se naravi in jo zaužijte z vsemi čutili. Na ta način ozaveščate in krepite vsa svoja čutila. Prevzel vas bo občutek hvaležnosti, umirili boste svoje misli in se uspeli za trenutek osredotočiti na TUKAJ IN ZDAJ
• Po sprehodu ali drugi fizični aktivnosti na prostem vam priporočam, da zopet nekaj pozornosti usmerite na svoja stopala. Še posebno če trpite za kakšnimi artroznimi obolenji. Ta preprost protokol bo pospešil procese obnove.


Barbara Tavčar

Barbara Tavčar

Master body inštruktor

Športu in gibanju sem predana že celo življenje. Življenjske situacije me učijo, da je najboljša pot takrat, ko uspem poslušati in slišati svoje srce. Verjamem, da mi to vedno bolje uspeva. Kot bivša tekačica na smučkah sem dobila vpogled v vrhunski šport in odrekanje, ki je njegov del. Kasneje, v času šolanja, sem bila kot vaditelj predana raznim skupinskim vadbam. Ko se oziram na svojo prehojeno pot, mi je jasno, da je bil šport ves čas moj "filter", sito, skozi katerega sem včasih bolj včasih manj uspešno ločevala sebe in svoje bistvo od tistega, kar me omejuje in ne dovoljuje, da bi zaživela svoje poslanstvo.

Leta 2003 sem se preko inovatorke body tehnike Ane – Marije Jagodic Rukavina prvič srečala s to prakso, ki mi je spremenila življenje in leto kasneje sem na tem področju stopila na samostojno pot. To so bili tudi začetki prvega franšiznega studia body tehnike pri nas, ki po 15 letih še vedno ostaja edini, jaz pa sem postala "ambasardoka" body tehnike v Sloveniji. Verjamem, da se predanost in ljubezen do tehnike kaže v neizmerni energiji in želji pomagati vsakemu posamezniku. Body tehnika zame ni le vadba, nikakor ni služba, zagotovo pa je način življenja. Konstantna rast, vlaganje v znanje, strokovnost in ljubezen do gibanja so še danes prisotni in tudi razlog, da že nekaj let nisem le v vlogi body inštruktorja ter lastnice franšiznega centra, temveč tudi v vlogi master body inštruktorice ter predavatelja, ki v okviru Kineziološke šole body tehnike v Zagrebu, skrbim za mlajše generacije body inštruktorjev.

Moje delo lahko spremljate na: PBS center športne odličnosti Kranj in Ljubljana, barbara@bodytehnika.si, www.bodytehnika.si ali na https://www.facebook.com/bodytehnika/