Dobra karma
Počutje

4 tipi ljudi - 4 uspešni načini bojevanja s kilogrami

Avtor: nj

Ljudi delimo na štiri osnovne temperamente. Ti so tako povezani s presnovo in kemičnimi procesi v telesu, da bolj ko jim prilagodimo prehrano, lažje shujšamo.

Kaj jesti in koliko? Sestavili smo lestvico s priporočenimi količinami zdravih živil.
Foto: Dreamstime

Osnovni temperamenti so štirje. K tako imenovanima temperamentoma jin spadata melanholik in flegmatik, v skupino jang pa uvrščamo sangvinika in kolerika.
Melanholik je prepričan, da so se vsi zarotili proti njemu, včasih pa uživa v svoji melanholiji in se počuti dobro, če je sam s seboj. Flegmatik je skoraj vedno dobre volje, zares uživa v ugodju, ki mu ga svet ponuja, in je po navadi tudi močnejše postave. Sangvinik je velik navdušenec, vse ga zanima, ima veliko interesov, a le redkokdaj izpelje do konca, kar je začel. Po določenem času ga začeto ne zanima več in preide na drugo. Kolerik pa je precej zahteven osebek. Če ga pustimo, da se svobodno izrazi, lahko postane močna gonilna sila. Katero hrano torej uživati?

MELANHOLIK
Da bi mu pomagali izstopiti iz njegovega prepričanja »ves svet je proti meni, jaz nisem storil nič slabega, pustite me pri miru, raje sem sam«, je zanj primerna ognjevitejša hrana, na primer oves, rižote, krepke jedi, začinjene s pekočo papriko ali drugimi, predvsem pikantnimi začimbami (ingver, kurkuma). Ponudili mu bomo tudi proso, ki prinaša navdušenje in toplino, jabolka v pečici s cimetom, jabolčni zavitek z rozinami in jeseni kostanj.
Melanholik potrebuje pred obrokom veliko surove zelenjave, nato pa fižol, začinjen z začimbami, ki vnašajo toplino.

FLEGMATIK
Rad veliko jé, zadovoljen je le takrat, ko je sit. V trenutkih potešenosti s hrano uživa v brbotajočem razpoloženju svojega želodca, kar naprej prežvekuje in se redi. Telesna masa, ki vztrajno narašča, ga ne skrbi. Da bi ga spodbudili, da bi se malo manj ukvarjal s svojo prehrano in malo več s svetom, ki ga obdaja, da bi ga izbezali iz njegovega ugodja in varne lupine, mu svetujemo, naj uživa hrano kiselkastega okusa, na primer gozdne sadeže, kis, limono. Žita, ki mu koristijo, so ajda, pira, riž, oves, poleg tega pa naj pogosto uživa alge (kombu, wakame), surovo zelenjavo, dobro sezamovo ali sončnično olje, tofu, pečeno ribo. Naj se, kolikor je mogoče, izogiba živalskim maščobam.

SANGVINIK
Je v nenehnem gibanju. A kako pomagati tej dušici, ki nikoli ni zadovoljna? Sangvinik ne teži k popolnosti, popolnega se počuti, ker zna narediti pravo doktorsko disertacijo iz vsega, kar počne, in vidi v tem, da pripelje do konca neko zadevo, njeno smrt, zato raje prej neha. Temu temperamentu ne bomo pomagali, če mu bomo dali oves. S tem ga bomo naredili še bolj ognjevitega, zato mu ponudimo raje riž, testenine, ajdovo kašo, piro, kamut, žitne kaše in kuskus. Zelenjava je lahko surova ali kuhana, najbolje buča ali korenje. Priporočamo velike količine jabolk, mandljev, lešnikov, češenj in grozdja. Malo ali nič kislih polivk.

KOLERIK
Kdor se neprevidno približa ognjevitemu koleriku, mu grozi, da se bo opekel in na lastni koži občutil njegov bes. S kolerikom moraš vedeti, kako ravnati, bolje je, da se mu približaš z nežnostjo kot s ponižnostjo. Ponižnost ga pogosto celo razbesni. Če želimo torej omiliti ta ogenj, mu moramo pomagati, da najde svojo pot, ogenj namreč prinaša toplino in svetlobo, vendar če ga ne nadziramo, lahko prinaša tudi uničenje. Na področju prehrane lahko ta ognjeviti temperament nadzorujemo najprej s tem, da z njegovega jedilnika odstranimo alkohol, oves, meso, suho sadje, pikantno hrano in hrano, pripravljeno v pečici, ki jo koleriki sicer obožujejo. Ponudili pa mu bomo krepko količino svežega sadja, polnovreden riž, ječmen, testenine in zelenjavne juhe, regrat, cikorijo, veliko solate z malo soli, zabeljene z dobrim oljčnim oljem. Ogenj gori in za sabo pušča pepel. Tu in tam ga moramo počistiti, zato je zelo dobro, če si ob prehodih med letnimi časi kolerik omisli očiščevalno dieto.