Nikoli ne predvidevajte, kaj kdo misli, raje vprašajte

Avtor: Danica Lončarič, osebno srečanje: 040 309 304

Kolikokrat se vam je že zgodilo: »Če bi vedel, da je tako, nebi storil tega ...« ali pa: »Mislil sem, da misliš tako, zato sem rekel tisto ...«. Vsekakor lahko naštevam veliko izgovorov za nevednost.

pogovor
Foto: dreamstime

Ljudje naredimo veliko napak in nekatere izhajajo in nevednost oziroma okvirjanja. Okvirjanje je izraz, ko dejansko mislimo, da nekaj vemo in na podlagi predpostavk sklepamo, kaj je »resnica«. Zato resnico postavimo v okvir in mislimo, da je slika takšna, kot jo vidimo mi. A je lahko popolnoma drugačna in celo zmotna!
Oseba, ki uporabi v stavku posploševanje, lahko pričakuje, da bo prišlo do zmotnega mišljenja.
Za primer vam lahko podam nekaj klasičnih izrazov: »Vsi so enaki.«, »Vsi mi me živcirajo.« ali »Nikoli me ne razumeš.« so primeri posploševanja. Niso vsi enaki in ne morejo vas vsi živcirati, v kolikor je tako, ima oseba, ki je »napadena« iz vseh strani, očitno problem sama v sebi (a to je tema, ki jo rešujemo NLP coachi) in ne morete reči osebi, nikoli me ne razumeš, če večino časa komunicirata, le ob določenih trenutkih pa vam uide razumevajoč pogovor.

Zato je potrebna obojestranska komunikacija in ta mora biti razumljiva.
Biti morate razumljeni, spremljajte sogovornika in njegovo gestikulacijo (mimiko, geste z rokami, pogled ...) in v kolikor vidite, da se porajajo dvomi, vprašajte: »Si me razumel?«
Ko sogovornik govori, ga aktivno poslušajte in skušajte razumeti njegovo sporočilo, ne predstavljajte si, da razumete nekaj, ne predvidevajte in v kolikor se pojavijo v vas dvomi, vprašajte: »Kaj točno si mislil s tem?« Ne sklepajte in ne zaključujte pogovora v svojih mislih.
Ponovite njegove stavke: »Če te prav razumem, si mislil to …«, le tako lahko dobite direkten odgovor na vaš dvom.
Zgodi se tudi, da oseba ne zna izraziti svojih čustev oziroma izraziti svojih misli. Takšne osebe težje vodijo pogovor, a vseeno takrat pomagajte sogovorniku, ne napadajte ga. Razumljivo sprašujte, dokler oba ne prideta do razumljivega odgovora. Imejte potrpljenje z ljudmi.
Zavedanje, da nismo vsi enaki, je lahko zelo olajševalno. Ko osvojite to vrednoto, vam lahko iz osebnih izkušenj povem, da vam bo v življenju veliko lažje.
Vse je stvar vaje in navade. Tudi sama sem bila včasih mojstrica v posploševanju, a danes lahko rečem, da sem se naučila spraševati in predpostavke so zgodovina - posledično temu pa sem se znebila tudi konfliktov, ki so bili posledica slabe komunikacije.