Preverite svojo okolico – na vas vpliva bolj, kot si mislite

Avtor: Tina Hočevar, osebno srečanje: 040 309 304

Na naše počutje v vsakem trenutku vpliva ogromno dejavnikov. Ni samo od našega imena in rojstnega datuma odvisno, kako se bomo počutili (seveda pa zelo vplivata na to, kako se bomo odzivali).

dihanje
Foto: profimedia

Postojte za trenutek in se zavedajte svoje okolice, kajti tudi ta nenehno vpliva na vas.

Kje se nahajate v tem momentu? Kdo je ob vas? Kakšen je prostor, kjer to prebirate? Je svetlo, pospravljeno, razmetano, utesnjeno, temačno? Morda sedite na avtobusu ali čakate na postaji? Kaj se dogaja v vaši neposredni bližini? Se kdo prepira ali je živčen, mogoče žalosten? Morda slišite prijetno glasbo ali petje ptičkov?

Bolj kot se zavedamo, kaj se dogaja okoli nas in kako se ob tem počutimo, bolj lahko kontroliramo naše počutje in življenje. Zakaj? Ker samo ko stvari opazimo, jih lahko začnemo spreminjati na bolje. Na primer: če v prostoru zelo smrdi, bomo naredili vse, da čimprej zapustimo ta prostor ali pa si bomo vsaj zaprli nos. Kaj pa naša ostala čutila, koliko jih uporabljamo, vključno s šestim čutom?

STOPIMO S TEKOČEGA TRAKU

Če živimo, kot da smo na tekočem traku (lahko bi rekli ‘avtomatsko’), se nam stvari dogajajo, kot se nam dogajajo. Včasih dobre, včasih slabe, ob tem pa čutimo, da tako pač je in da nimamo kontrole nad svojim življenjem.

Ko pa začnemo biti pozorni na našo okolico in naše občutke, bomo začeli hitro prepoznavati, kje se počutimo dobro in kje ne. V kakšni družbi smo sproščeni in s katerimi osebami se počutimo izžeti in utrujeni.

Opazili boste, da bolj kot boste bolj pozorni in bolj kot boste delali na lastnem dobrem počutju, bolj boste izbirali takšna okolja, ki vam bodo vzbujala dobre občutke. Začel se bo spreminjati tudi vaš okus za filme, knjige in glasbo. Pijača s kakšno prijateljico vas morda ne bo več tako mikala, bodo pa v vaše življenje začele prihajati nove osebe, ki bodo bolj v skladu z vašo bolj optimistično in pozitivno naravnanostjo.

ZAČNITE Z GLOBOKIH VDIHOM

Če se ta trenutek ne počutite najbolje ali morda vaša okolica ni najbolj pozitivna in se ne morete umakniti, lahko vsaj zadihate. Globoko, da boste čutili vdih v celem telesu. Ponovite to nekajkrat. Izdih naj bo izdih olajšanja in, če je le možno, malenkost daljši od vdiha. Če to ponavljate minutko ali dve, boste pomagali telesu, da preide iz stresnega stanja v stanje sproščenosti.

Zapomnimo si, ni brezizhodne situacije. Ne glede na to, kje smo sedaj (službeno, čustveno, fizično, v odnosih z drugimi), nismo ujetniki te situacije. Mi sami imamo moč in kontrolo, da naredimo nekaj, da se bomo počutili boljše že v tem trenutku. Pa četudi je to samo vdih in izdih. In hvaležnost za to, da nam bije srce in da lahko dihamo :)

Več o načinih, kako v minuti spremeniti svoje počutje in energijo, pa naslednjič!